این روزهـــــــــ... ــا

من با نخستىن نگاه ♥ تو ♥ آغاز شدم ..

این روزهـــــــــ... ــا

من با نخستىن نگاه ♥ تو ♥ آغاز شدم ..

پیوندها

و سپــ ـ ــــــــــــاس برای تو

چهارشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۵۹ ب.ظ | PouYa | ۰ نظر

لبانت ؛ 
به ظرافت شعر ..
شهوانی ترینِ بوسه ها را به شرمی چنان مبدل می کند ..

که جاندار غار نشین ، از آن سود می جوید ..
تا به صورت انسان درآید ..
و گونه هایت .. ؛
با دو شیار مّورب ..
که غرور تو را هدایت می کنند و
سرنوشت مرا ..
که شب را تحمل کرده ام ..
بی آن که به انتظار صبح ..
مسلح بوده باشم .
و بکارتی سر بلند را ..
از روسپیخانه های داد و ستد ..
سر به مهر باز آورده م ..
هرگز کسی این گونه فجیع به کشتن خود برنخاست ..
که من به زندگی ..
نشستم !
و چشمانت راز آتش است ..
و عشقت پیروزی آدمیست ..
هنگامی که به جنگ تقدیر می شتابد .
و آغوشت .. ؛
اندک جائی برای زیستن ..
اندک جائی برای مردن ..
و گریز از شهر ..
که با هزار انگشت ..
به وقاحت ..
پاکی آسمان را متهم می کند .
کوه با نخستین سنگ ها آغاز می شود ؛
و انسان با نخستین درد ؛
در من زندانی ستمگری بود ..
که به آواز زنجیرش خو نمی کرد .
من با نخستین نگاه تو آغاز شدم .
طوفان ها ..
در رقص عظیم تو ..
به شکوهمندی .. ؛
نی لبکی می نوازند ..
و ترانه رگ هایت ..
آفتاب همیشه را طالع می کند ..
بگذار چنان از خواب بر آیم ..
که کوچه های شهر ..
حضور مرا دریابند .
دستانت آشتیست ..
ودوستانی که یاری می دهند .. 
تا دشمنی ..
از یاد برده شود ..
پیشانیت آیینه ای بلند است ؛
تابناک و بلند ،
که خواهران هفتگانه در آن می نگرند ..
تا به زیبایی خویش دست یابند .
دو پرنده بی طاقت در سینه ات آواز میخوانند ..
تابستان از کدامین راه فرا خواهد رسید ..
تا عطش ؛

آب ها را گوارا تر کند ؟
تا در آیینه پدیدار آیی ..
عمری دراز در آن نگریستم ..
من برکه ها و دریاها را گریستم ..
ای پری وار درقالب آدمی ؛
که پیکرت جز در خُلواره ناراستی نمی سوزد !
حضورت بهشتی است ..
که گریز از جهنم را ..
توجیه می کند ،
دریائی که مرا در خود غرق می کند ..
تا از همه گناهان و دروغ ،
شسته شوم .
وسپیده دم با دستهایت بیدار می شوم . 


پ . ن : و سپــاس برای تو ، تویی که  چــرایــی ِ " زندگی " را به من آموختی :)


 

  • PouYa

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
<